doba čtení 3 min.

Povodně, které v posledních dnech zasáhly Českou republiku, přinesly obrovské ztráty na majetku a uvrhly mnoho lidí do tíživé situace. V takových chvílích se ukazuje nejen síla přírody, ale i síla lidské solidarity a také důležitost moderních technologií, které mohou pomoci zvládnout tuto krizi. Umělá inteligence (AI) dnes totiž sehrává klíčovou roli v tom, jak dokážeme povodně monitorovat a zvládat. A právě v těchto dnech lidé oceňují její přínos. AI technologie totiž pomáhají nejen vládám a záchranným složkám, ale i firmám, které musí zajistit provoz i v době, kdy se zaměstnanci potřebují postarat o své blízké a domovy.

Monitoring a ochrana s pomocí AI

AI technologie dnes pomáhají analyzovat historická data o povodních, srážkách a vodních tocích v kombinaci s aktuálními meteorologickými informacemi. Díky tomu mohou vlády a orgány státní správy přesněji monitorovat, kde a kdy povodně udeří, a nabídnout rychlou reakci. To je zásadní nejen pro záchranné složky, ale i pro firmy a obce, které mohou podniknout preventivní kroky a zmírnit dopady katastrofy.

Podpora firmám a lidem v době krize

V naší společnosti eCENTRE, která se specializuje na zajištění energií pro obce, firmy a domácnosti, jsme se i my ocitli v situaci, kdy naši zaměstnanci musí skloubit starost o své rodiny s prací. Moderní technologie však pomáhají s rutinní úkoly, a my tak můžeme pokračovat v podpoře našich klientů, kteří nyní více než kdy jindy potřebují snížit své náklady.

Lidé, firmy i obce budou muset investovat do obnovy po povodních, a my věříme, že jim můžeme být nápomocni tím, že jim pomůžeme ušetřit peníze, které mohou nasměrovat tam, kde je to nyní nejvíce potřeba.

Lidskost na prvním místě

I přes moderní technologie je to však právě lidskost, která v těchto dnech prokazuje svou nezastupitelnou roli. Martin Valušek, ředitel eCENTRE, a.s., měl velkou radost, že zaměstnanci firmy hned v pondělí začali sami od sebe organizovat materiální sbírku pro lidi, kteří se kvůli povodním ocitli v nouzi.

„Je to chvíle, kdy si uvědomujeme, jak je důležité stát při sobě a pomáhat těm, kdo to potřebují. Jsem nesmírně hrdý na své kolegy, kteří se spojili, aby společně přispěli těm, kdo ztratili svůj domov či majetek,“ uvedl Martin Valušek. „Jako firma podpoříme sbírku finanční částkou.“

„Pomoc od našich zaměstnanců i firmy bude cílená na některé z obcí, se kterými dlouhodobě spolupracujeme, a které povodně zasáhly. Věříme, že naše pomoc, ať už finanční nebo materiální, pomůže lidem v těchto obcích rychleji překonat těžké chvíle a začít znovu budovat své domovy,“ doplnil ředitel eCENTRE. 

Spojení technologií a lidskosti

Povodně nám připomínají, jak zranitelní jsme tváří v tvář přírodním katastrofám. Díky AI a dalším moderním technologiím však dokážeme lépe chránit majetek i životy, a přitom poskytovat pomoc těm, kteří to potřebují. Ať už jde o technologickou podporu nebo lidskou solidaritu, je jasné, že právě kombinace lidskosti a moderních technologií může v dobách krize dělat zázraky.