<< Zpět do výpisu novinek

Téměř 80 % spotřebitelů nemění dodavatele energií. Důvody jsou strach, neznalost a lenost. (Zdroj: dtest.cz)

15.12.2016 - eCENTRE 77 % českých spotřebitelů v posledních třech letech nezměnilo dodavatele elektřiny či plynu. K hlavním důvodům přitom u poloviny z nich patří strach, neznalost nebo lenost. Pouze pětina z těch, kdo dodavatele nemění, je přesvědčena, že má se stávajícím dodavatelem výhodnou smlouvu.

Vyplynulo to z průzkumu, který si dTest nechal provést u společnosti GfK. Důvody tohoto stavu jsou podle nás zřejmé. Nabídka na trhu je nepřehledná a pro spotřebitele je tudíž obtížné zhodnotit, jestli se jim změna dodavatele vyplatí.

Vyznat se v nepřeberném množství nabídek, porovnat cenu s konkurencí a najít pro sebe nejvýhodnější produkt je pro běžného smrtelníka velmi obtížné a časově náročné. Jen malá část spotřebitelů si dokáže sama spočítat, kolik skutečně při daném tarifu zaplatí. Lidé se obávají velké administrativní náročnosti změny dodavatele a bojí se, aby nenaletěli podvodníkům. Uvádějí také, že se v energetice nevyznají a nevědí, jak postupovat.

Všechny zmíněné překážky zřejmě přispívají k tomu, že v průzkumu třetí nejčastější odpovědí respondentů na otázku, proč nemění dodavatele, bylo „nechce se mi to řešit“. Přitom výdaje domácností na energie nejsou zanedbatelné. Podle údajů Evropské komise (2015) tvoří 6,4 % z celkových výdajů domácnosti, český Energetický regulační úřad uváděl v roce 2012 dokonce 10 %.

............................................

Změna dodavatele energií může být přitom rychlá a jednoduchá, stačí se svěřit do rukou odborníků. Kontaktujte nás. Vše potřebné vyřešíme za Vás. Garantujeme Vám bezproblémové zajištění dodávek, cenovou výhodnost a kompletní administrativně-právní servis.

<< Zpět do výpisu novinek